torsdag 6 augusti 2009

Lite spåneri....

Har precis varit ut på en promenad med Qiwi. Det var ganska skönt, fast det är så jäkla kvavt...tyvärr.
Nu är det länge sen jag haft några försök till djupa inlägg, och det här kommer definitivt inte bli det. Men säkerligen helt meningslöst...=)

Idag har jag fyndat en säng på blocket för 300 kr.
Det är en våningssäng i furu med skrivbord under. Blir nog Emmes, men hon vet det inte ännu, så ingen får skvallra.
Wille och Ebba vill oxå ha våningssäng. Men eftersom vi nog inte tapetserar om i Emmes rum nu, så blir det nog hennes. Vi funderar på att köpa Wille en i födelsedagspresent. Samma som kusin Abbe har-idolen.

På tal om kusin Abbe. Idag när jag höll på med våran a la carte middag...korv och makaroner, så kokade makaronerna så häftigt så det blev skum som höll på att rinna över kanten. Då kommer Wilhelm precis och ställer sig brevid spisen med stora ögon och säger: "Åhhh, Shit pomm fritt!!!
Det lät för kul. Var tvungen att fråga vem som lärt honom det. Och det var ju idolen ABBE =)

Nu när man börjat jobba, så är det väl dags att få lite struktur på livet. Fast vi har ju inte lyckats på 8 år, så det är väl att vara nog så optimistisk.
Men här är verkligen kaos. Men igår torkade jag ur garderoberna, så nu förbereder jag mig på att börja fylla....
För just nu har vi trådbackar m stativ uppställda i hela tvättstugan + den lilla...förlåt nu ljög jag *skäms* STORA tvätthögen i mitten. Men det var ju den å andra sidan som räddade oss från vattenskada =)
Å köket står fortfarande utan luckor. Väggarna i hallen är omålade, så vi kan inte hänga upp någon klädhängare osv...
Men, men det blir nog bra. När vi blir less, så har vi en underbara altan att fly ut till. Kan ju bli lite kallt där ute till vintern bara... hmm....

Nä vad tror ni, måste väl gå till den där tvätten. Lär väl ta till år 2092 innan vårat berg är avklarat. Det värsta är ju att skiten ska vikas oxå. Som tur är har man rationaliserat bort att stryka...det är överkurs.
Men däremot så ska jag bli så vuxen så jag ska börja mangla lakanen. Men som tur är har inte mamsen kommit med mangeln, så jag kan inte börja ännu... :D
Åhhh jag vill inte göra något, skulle kunna sitta här och svamla hela natten. Fast om jag skyndar mig, så kanske jag hinner tillbaka sen. Okej, klara, färdiga....måste bara kolla facebook först.....
På återseende...

2 kommentarer:

Lisa sa...

Låter bra det där med våningssängen, vilket pris sen. Egentligen borde man köpa allt begagnat, eller kanske inte allt.

Shit pomfritt vad söt han är Wille, den galna pepparkakan. Han var så go när dom var här med farmor och farfar.

Ha det bäst!

Linda sa...

Jo, nog är man tokig som bara slänger ut pengar på dyra saker, när det finns billiga och bra.

Ha det bra ni å!!!