onsdag 11 november 2009

Igår bad jag till gud....

...om att Wilhelm skulle vara tyst när vi var på 4-års kontroll.

De ska ju rita sin traditionella gubbild. Och han började så fint med ett huvud, och benen direkt från huvudet, mun, ögon osv.
Sen ser jag att han ritar ett litet streck mellan benen. Sen börjar han rita en blomma brevid gubben. Och så drar han ett streck från det lilla strecket till blomman....

Då tänkte jag ÅHHHH NEJ!!!!! (Jag visste så väl vad det var...)
Kan ju tillägga att sonen är i kiss och bajsåldern, och även fadern skulle jag vilja klassa in i den kategorin, pga uppmuntring. Sista tiden har Wilhelm ritat teckningar där en gubbe pinkar på en blomma, med en som sitter brevid och tycker det är jättekul.

Så ni kan ju gissa vad teckningen föreställde.
Som tur var frågade hon inte vad den föreställde.
Och det var en jäkla tur att sköterskan inte tittade på mig. För jag stod och gapflabbade =)

Har gjort en liknande bild...

1 kommentar:

Lisa sa...

Haha, trodde det handlade om blommor och bin. Men så pedagogisk pappa hade han inte ;)