torsdag 2 april 2009

Tillbaka till vardagen..

Nu är alla friska...tror jag. Nicklas ska då och jobba idag.
Så man är åter i karusellen igen. Stiga upp, jobba, äta, sova.....
Men jag antar att det är livet. Vi kan inte sträva efter och se fram emot det där som ska hända el ske bara jag gör si eller så, utan vi måste inse att livet är det som händer här och nu. Vi är så upptagna med att tänka på allting framåt så vi glömmer bort det.
Vi har en kurs i mindfulness med jobbet, och det är faktiskt väldigt intressant.
Där ställdes en fråga: När lyssnade du senast på någon utan att tänka på vad du ska säga härnäst. Hmmm... jag kan då villigt erkänna att jag ofta gör så. Ibland glömmer man tyvärr bort att lyssna så där ordenligt som man egentligen skulle vilja.
Det är en grej jag tänkt på väldigt länge innan kursen oxå. För det finns de som är mycket värre än mig och nästan aldrig lyssnar på andra. Det har irriterat mig. När man sitter och pratar med någon, och den personen inte märker om man helt plötsligt blir tyst.... Hallå hur ointressant känner man sig inte då??? Självklart så kan alla drömma sig bort ibland. Men vissa är så extremt upptagna av sig själv, så de glömmmer bort att lyssna på andra hela tiden....
Vi lever i ett väldigt självupptaget samhälle, och jag är definitivt inte bättre än någon annan, snarare sämre. Men jag tycker det är tråkigt att det är så här.

Så nu kan vi bara skärpa oss. Ha en bra dag allihopa. Jag känner mig så där lugn och glad idag. Hoppas ni andra känner likadant. Kram på er!!!!

Inga kommentarer: