onsdag 4 augusti 2010

Fördriva tiden

..har jag gjort med böcker den här sommaren. Är nu inne på den fjärde...

Först läste jag "Postcard Killers", med Liza Marklund och James Patterson


Jag är ännu lite emot Liza Marklund efter avslöjandena om boken "Gömda"
Men jag tycker om hennes böcker. Men nu håller jag mig till dem som inte är "sanna".

Blev dock lite besviken. Föredrar nog de böcker hon skrivit helt själv.
Men den var grymt lättläst. Tog ca två dagar att läsa ut. Så det var en bra bok att börja med.




Sen läste jag "Den farliga leken", med Mari Jungstedt

Den var ganska bra. Tyvärr är det oftast slutet som förstör.
Men, men...

Också väldigt lättläst, svårt att lägga den åt sidan.





Tredje boken jag läste var "Fyrvaktaren", med Camilla Läckberg

Samma här. Ganska bra. 








Märks det att jag gillar böcker i kategorin deckare/kriminalromaner??

Den fjärde boken som jag nu håller på med är "Sommardöden" med Mons Kallentoft.

Börjar precis komma in i den. Den är lite annorlunda jämfört med de andra jag läst.
Men den verkar lovande.








Det är ganska intressant att läsa böcker från olika författare så tätt efter varandra. Då ser man verkligen hur olika de skriver. Speciellt själva upplägget.

Inga kommentarer: