söndag 24 maj 2009

3 dagar kvar....

Kan ju erkänna att jag börjar bli lite stressad. Det är inte så lätt att komma igång med någonting. För när man väl gjort det så ska det lagas lunch, middag, något kalas man ska iväg på, eller så är det fotbollsträning, trixenmatch, trixendisco osv...
Det vanliga livet måste ju ändå flyta på. Jag är väldigt glad att vi har lägenheten en månad extra i alla fall.
Men vi har i alla fall bestämt oss att inte dra igång ett för stort projekt till att börja med. Så första prio blir kök och vardagsrum. Vi kommer försöka behålla allt som finns, bara fräscha till det. Jag hatar att bara kasta ut sådant som fungerar. Vi måste ju tänka på miljön oxå ;)
Skulle ha varit skönt att vara barnfria nästa helg, så man får dona järnet. Men, men...
På återseende i alla fall!!

2 kommentarer:

Persilja sa...

Vad mysigt med nytt hus och vilken bra inställning du har! Det är så man ska göra. Sen hinner man känna vad som inte funkar och kan då ev byta ut det. Förstår mig inte på de som river ut allt ochsätter in nytt och ofta innan de ens provbott. Dessutom tror jag det är bra för själen att inte stressa med renovering! :D

Linda sa...

Jo, gissa vem som har fått mig att ändra inställning???