onsdag 27 maj 2009

Ja, då var man husägare igen...

Men shit vad mycket det är som behöver göras. Jag lovar att ni ska få se bilder sen, men tyvärr hade jag glömt minnet från kameran i datorn, så det gick inte så bra. Rymdes väl 5 bilder, sen var det fullt.

Men vi ska i alla fall slipa golvet i kök, hall, vardagsrum. Måla alla tak. Måla öppenspis + den hemska tegelväggen. Sen tapetsera eller måla väggarna i hall, kök, v-rum. Även måla lister och runt fönseter såklart, nu är de bruna. Köksluckorna är gamla ballingslöv, mörkbruna. Men jag ska faktiskt måla om dem. Inte sprutlacka dem som alla vill. Jag vill känna att jag gjort ngt själv. Då får det bli som det blir. Ska även slita bort den hemska "spegel" listen, så de blir helt släta, och byta handtag. Blir ngt silverfärgat, mest troligt på tvären. En liten sammanställning i alla fall.
Tak och väggar behöver åtgärdas i alla rum, men det får vi ta eftersom.

Det började bra förresten, golvslipen var uthyrd ända till måndag =( Fast vi hittade en i happis..

Nu middag, sen till huset, sen visa lite bilder till er....
Puss och kram från lilla jag..

3 kommentarer:

Lisa sa...

Åhh, är trots allt lite avis. Det är så härligt med nya hus, dom är liksom fulla av nya förutsättningar och möjligheter.

Lääängtar efter bilderna ska bli så kul att se allt. Glöm inte att fota lyxpoooolen....

Lisa sa...

Tänk inte på mig här i källaren. Jag sitter inte alls otåligt och väntar på de utlovade bilderna lalalaaaaaaa

Linda sa...

hehe, poolen vill du nog inte se i dagsläget. Den är grön...
Men med lite chockklorering ska det nog bli bra =)
Men den måste fyllas mer innan, så det får vänta ett tag.