måndag 18 januari 2010

Sakta men säkert

börjar kraften komma tillbaka. Inte den fysiska, den är helt väck nu när man bara har ont i ryggen hela tiden ;)
Men lusten att vilja göra någonting.
Fick rensat min hjärna lite i helgen. Det kändes skönt. Stort tack till dig Lisa som hjälpte mig, telepatiskt i alla fall, även om du inte visste om det just då.

Har insett vad som tar mest kraft från mig. Jag tror det är att vi aldrig kommer i ordning i vårt nya hus. Så fort jag kommer hem är det som att någon ghostbuster står där och suger kraften ur mig...
Började googla lite, och insåg att det ligger nog något i det här med feng shui i alla fall.

Jag vet ju att jag har så himla svårt att komma till skott för att jag ska göra allting så stort. Kommer jag på att jag ska städa köket, så tänker jag genast att jag skulle behöva rengöra fläkten, rengöra ugnen, städa ur skafferiet, kylen, torka ur skåparna, fara till återvinningen, sen kommer jag även på att jag skulle verkligen behöva gå igenom alla kläder som blivit för små osv osv....
Inte konstigt att allt känns som värsta projektet.

Nä nu är det dags igen att börja se på vad man gör istället för på vad man inte gör. Jag är ingen effektiv människa när jag är hemma, men jag lovar att jag kan bli lite bättre.
Så from nu börjar mitt strukturerade liv, med listor och rimliga krav. För familjens och min egen skull.. inte för någon annan.

Här är en bild på mitt nya jag...

Moahahahaha... okej då, kanske inte riktigt så då. Men så här....

2 kommentarer:

Lisa sa...

Va kul att jag kunde hjälpa dig på något sätt!!!

Jag blir så glad när jag läser det här. Positiva vibbar. Speciellt när du är inne på rimliga krav, för det är ju först då man kan ju bli nöjd med sig själv. Jag blir helt inspirerad av dig!

PS. Förutom att damen på den övre bilden har overkligt långa ben och smal midja så liknar du nog mer henne ändå DS.

Linda sa...

The bitches are back ;)
Bara se till att du öppnar din blogg oxå..