lördag 6 juni 2009

Omtumlande vecka....

Allt blir inte alltid riktigt som man tänkt sig.
Har varit såååå stressigt och så mycket att göra. Tur att svärfar är bra på att måla.
Är bara lite jobbigt att låta någon annan vara och jobba åt en. Men jag har lärt mig att det underlättar ;)
Tyvärr så känner jag mig misslyckad när jag inte gör allt själv. Men förhoppningsvis har jag blivit lite klokare och insett att det inte är så.
Nu har i alla fall helgen med stort H snart varit. Vi skulle göra så mycket för morsan kom i onsdags och skulle vara barnvakt till söndag. Men vad händer????? Jo, hon blir sjuk. Har legat här i över 39 graders feber. Stackars henne. Så det har inte blivit så mycket gjort nu i helgen heller. Och imorgon har Emilia fotbollscup.
Men jag ska lägga upp lite bilder i alla fall.

Vi prövade att slipa det eländiga golvet....

Men det blev inte bra. Har varit betsat el nåt, så det är alldeles svartgrönt. Så efter många om och men så drog vi till ikea och köpte ett klickgolv.

Taket i vardagsrummet: Först grundat, sen målat ytterligare två varv


Svärfar avslutade sista varvet. (Det tog ju bara 4-5 timmar per varv, penselmåla..)


Här skrapar vi tapetrester...



Jag har rivit tapeter i hallen...



Här åker lister...


Titta vad fint!! Svärmor har satt upp en easy cover tapet.


Öppna spisen och en del av teglet är målat



och fönstren och elementen....



Vi har ännu inte hunnit med något rum, utan vi koncentrerar oss på hall, kök, vardagsrum.
Allt har varit så jäkla skitit och äckligt. Teglet var riktigt skabbigt, men nu är det i alla fall kritvitt.
Köksinredningen var alldeles flottig, fast den kommer förhoppningsvis bli vit.
Fortsätter med ett nytt inlägg på vad vi gjort idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ser jatte bra ut =) langtar tills jag far se det.... kram millan

Lisa sa...

Gud va ni har vart flitiga! Blir skitsnyggt. Sen får du komma och lära mig måla fönster...

Linda sa...

Hehe, då får du nog be svärfar komma.... Jag har bara grundat två..