fredag 12 juni 2009

Varför..

..ältar man alltid negativa saker?? Medans de positiva glömmer man bort så fort man hört dem....

Förstår inte heller varför karlar är så duktiga när de gör saker, som vi kvinnor alltid annars gör.
Lade in ett inlägg på fb om att min sambo varit och köpt examenskläder till barnen. Vilken uppmärksamhet inlägget fick. Det är konstigt. Och jag är precis likadan. Tänkte inte på det förrän efteråt.

Samma sak om en karl reser bort och lämnar barnen hemma. Stackare som inte får träffa familjen.
Men om en kvinna åker, så lovar jag att 90% tänker. Hur kan hon fara och lämna barnen??

Är faktiskt lite less på allt just nu. Folk är så ego nu för tiden. De flesta har bara tid att tänka på sig själva. Vi skiter totalt i alla andra. Det värsta är väl att många saknar självinsikten...
Erkänner att jag är inte ett dugg bättre. Flyr gärna undan och skiter i alla problem.. Men jag förnekar det inte för mig själv i alla fall.

1 kommentar:

jessan sa...

Håller med dig! Jag är fruktansvärt leds på att det är så stor skillnad mellan de olika föräldra rollerna. En pappa som flyttar från orten gör det utan att någon knappt reagerar, medans en mamma som gör det, hon är ego och oansvarig som lämnar den stackars pappan ensam med allt ansvar. Hoppas du får semester snart! Kram!