söndag 7 juni 2009

Vaknade av telefonen....

Direkt förstod jag att vi hade försovit oss. Emilia skulle på fotboll 09:15.
Det mest irriterande är att jag kollade på hemsidan igår vilken tid de skulle samlas. Men sen glömde jag helt bort att ställa telefonen. Men som tur var ringde hennes tränare. Så hon hann på första matchen...puhhh!!!
De hade en liten minicup. Fast det var bara som träningsmatcher. Men Emilias lag vann alla. Lite stolt är man i mammahjärtat=), eller mycket rättare sagt.
Sen när de var klara drog vi till huset.

Jag grundade färdigt stommarna och Nicklas började med golvet.
Men sen började jag riva helvetestapeter.... Har tagit bort ena skiktet på strukturtapeten och det gick väldigt bra. Men sen blir det ju ojämnt på vissa ställen, så det skulle jag jämna till. Men som vanligt när jag börjar med ngt så är jag alldeles för noga. Tyckte att jag blöter lite, så lossnar det bättre.... Jo det slutade med att allt bubblar upp och jag får börja skrapa bort allt. Hmmmm...undrar om det inte hade varit bättre att låta det vara.
Är så jobbigt när man inte riktigt vet hur man ska göra. Om någon har några bra råd på underarbete för tapetsering, så blir jag glad.

Nu är det i alla fall kväll och ungarna är i säng. Blev tyvärr lite sent för dem. Men JÄTTETACK till Hanna som tog hem dem till sig, så vi fick jobba i lugn och ro.
Sen ska jag sätta mig och njuta med en påse starka ostbågar. De är såååååå goda!!

Inga kommentarer: