fredag 28 januari 2011

Livet är en ofrivillig berg och dalbana.

Ja, mycket kan man påverka, men inte allt.
Tyvärr är jag en sån som tänker lite för mycket ibland. Ett kvinnligt fenomen har jag förstått, även om det drabbar ett fåtal karlar ibland också ;)

Har nu lyckats hitta en ganska bra balans i livet. Mår med andra ord väldigt bra. Både i kropp och själ. Men sen finns ju alltid saker som påverkar en negativt, utan att man kan påverka händelserna. Då gäller det att hantera situationen på bästa sätt.

Igår hade jag en dålig dag... Eller egentligen var den jäkligt bra. Jag städade, tvättade och höll på som en liten galning. Och när barnen kom hem satte jag dem att städa sina rum. Men när de började protestera, sura och lata sig. DÅÅÅ var det som att någon kortslöt proppskåpet. Säkringarna brann och strömmen gick. Energin tog helt slut. Ville bara sätta mig ner och gråta.
Men jag försökte hantera situationen på bästa sätt. Släppte allt jag hade för händerna och försökte dra mig undan, men det är ju inte så lätt =). Så jag och Edwin tog oss ett bad istället.
Då blev allt genast lite bättre =)
Sen upptäckte jag en svaghet hos mig. När jag blir arg, så vill jag äta.
På hela veckan har det gått jättebra med min diet. Har bara ätit naturdiet, fem gånger per dag, i 4,5 dagar. Hade ett mål kvar igår, men då tänkte jag. Här ska ätas.
Och då hetsåt jag lite te och mackor, sen åt jag chips......
Ja, vad säger man... PMS kanske =)
Däremot så mådde jag inte bra efter det. Kändes som att det brann i kroppen. Feberkänsla, men det enda som inte var varmt var pannan..... Helt konstigt. Var helt borta också, trött.
Vaknade sen på natten, och då var det som bortblåst, då var jag fräsch igen. Konstigt....

Idag har varit en bra dag. Men det har varit en händelse som fått mig att fundera lite för mycket. Allt som rör ens barn är ju grymt jobbigt. Känns som att vad än man gör, kan det ändå bli så fel.
Men, men, det gäller att inte måla fan på väggen, utan ta tag i situationen istället =)

Så nu skriver jag detta för att få ur mig allt negativt. Min mentor svarade inte i telefonen ;)
Å nu känns det genast mycket bättre. Gäller att inte gräva ner sig i de negativa tankarna. Då blir man bara oskärpt, och får inget vettigt ut av det.


Nu ska min son få sig lite mat i alla fall.
Kram alla, och ha en underbar helg =)

Inga kommentarer: