måndag 19 januari 2009

VAS


Nu har jag i alla fall röjt undan disken, som var sen några dgr tillbaka. Bildbevis här.
Tyvärr är det ju så att hur än sjuk man är, så är det ingen som sköter städning och disk.
Jag tycker att man skulle införa VAS, Vård Av Sambo.... Tänk vad härligt om man skulle kunna ligga och bli uppassad hela dagen.
Kommer ihåg när vi hade flunsan, både jag och Nicklas samtidigt. Det var det värsta jag varit med om. För även fast jag hade över 40 graders feber, och Nicklas 39 (om ens det), så nog var det jag som var "piggast".
Fick åka ner på stan och handla. När jag kom ner på stan var jag helt slut, bara av bilfärden. Det var inte roligt.
Det var fördelen att bo brevid mamsen. Då blev man alltid uppassad. Jag har ju tyvärr lite svårt att be om hjälp av andra. Men med mamsen är det ju lite annorlunda.

Jag mår mycket bättre nu. Men jag har syndat. Har faktiskt varit tvungen att dricka en kopp kaffe, okej två då. Men de är de första idag. Tror jag ska överleva det.
Så jag hoppas att jag kan fara på jobbet imorgon. På morgon mådde jag så illa, men nu har jag ju sett att det inte var magsjuka i alla fall. Lite ont kan ju alla leva med =)

1 kommentar:

Lisa sa...

Hoppas att du blir bättre, vet precis hur det är. Å vas var en bra idé, men min skulle nog ändå inte ta ut nån:(