onsdag 26 maj 2010

Full rulle, men ut vill man inte.... 40+5

Igår kväll och natt har jag knappt haft en sammandragning. Livat är det där inne, men inga tecken på att den vill ut.....
Idag ska jag på ett extra besök på sunderbyn pga att SF-måttet har varit lite väl högt de två senaste gångerna. Bm tyckte inte det skulle vara så bra att jag gick länge över tiden iom det. Men det är bara att vänta och se vad de säger.
Självklart är man ju orolig att det ska vara ngt fel. Speciellt när det nu är 4:e barnet.
Det har nog varit bland de jobbigaste dagarna i mitt liv. Men tänk vad några små ord kan göra en glad. Speciellt när de kommer då man behöver dem som bäst.
Tur att jag har min älskling oxå som stöttar mig, tyvärr är då jag inte det minsta stöttande mot honom i det här läget.
Sen har ju mamsen tagit ledigt från jobbet, så att hon kan vara här, så att jag inte ska behöva oroa mig för vart vi ska ha barnen. Fast det vet jag att det löser sig. Henke och Johanna har ju erbjudit sig, och de bor ju nära.
Men det är jäkligt skönt att ha sällskap, skulle nog bli galen annars. Så det är nog det jag mest behöver nu =)

För bebben verkar ju inte ha tänkt att komma ut, så det lär väl inte bli så länge morsan är här ;)
Idag känns allt lite bättre i alla fall. Kanske var för att jag inte fick några luriga sammandragningar igår som avstannade... Fick söndagkväll, men med ca 20 min mellanrum, och måndagkväll med 6-8 min mellanrum, som avstannade. Då får man bli så besviken.
Hoppas det är lugnet före stormen nu!!!!

Lämnar rapport sen när vi varit till spec mödravården. Har ingen aning vad de ska göra. Om det blir nytt ultraljud eller vad som händer... Men jag är ganska säker nu på att det är en pojke nu, för de är mkt sämre på att passa tider ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas att HAN behagar komma ut snart. Ha ha det var bra - att det nog är en kille eftersom han inte passar tiden - det tror jag också!! :)

Jag håller tummarna för att det snart händer nåt.

Kram Catta