tisdag 25 november 2008

Då var det dags igen..

Hemma med vab igen. Hann vara på jobbet i två timmar i alla fall. Får se hur länge det blir den här gången.
Satt precis och läste NSD. Att Coop forum i luleå har infört att man kan handla via nätet, och få varorna hemkörda för 150 kr. Fy f_n vad bra!! Skulle det finnas i kalix skulle jag garanterat "webshoppa". Jag hatar att handla. Det finns inget tråkigare. Och 150 kr skulle man nog lätt ta igen på allt man ögonhandlar.
Jag gillar inte stora mataffärer. Tacka vet jag konsum i morjärv. Det var så enkelt att handla där. Parkering just utanför dörren. Hur lyxigt är inte det när man har barn och kassar man ska släpa på??
Och apropå snökaoset som drabbat hela Sverige. Kan nästan garantera att de flesta gatorna var framkomliga i morajärv. Nu är de ju iofs inte så många ;). Men det är ju en annan sak...
Vi kanske inte ska centralisera och överbefolka alla städer. Storstäderna duger ju inte ens till att få bort den lilla snön som kommit. Finns ingenstans att stoppa den... Ja vad säger man....världsklass...
Att det varit kaos på vissa håll kan jag ju förstå. Men det konstiga är att det oftast blir kaos i storstäder söderut, även om det bara kommit en "deci" snö. De styrande bör ju tänka på problematiken innan det händer.
Fast å andra sidan. Vad vet jag. Har ju inte varit där själv. Det kanske bara är massmedia som blåser upp allt till värsta stormen..

Nu ska jag sluta spåna i alla fall. Kan ju få rykte om att jag är djup el nåt =)
Ha en bra dag allihopa. Ni kan nog vänta er fler spåniga inlägg idag....

2 kommentarer:

Lisa sa...

hehe, ja tacka vet ja morjärv. Å visst är det lite roligt att dom blir tagna på sängen varje år. Borde dom inte lära sig att det kommer snö varje år. Väldigt underligt de där... Spåna på spånet;)

Linda sa...

Åhh, du lever...