torsdag 13 november 2008

Åter till debatten om slöja...

..jag hoppas alla förstår att jag inte riktigt vet hur jag ställer mig till detta.
Man kan se slöjan som ett förtryck. Men samtidigt så har den nog olika innebörd beroende på vem som bär den och i vilken situation.
Men å andra sidan...helt ogenomtänkt bara en känsla. Hur förtryckta är inte vi svenska kvinnor då? Kanske något land kommer och säger att vi inte får bära bh där, för den speglar den svenske mannens förtryck på kvinnan. (Detta var bara en helt ogrundad, överdriven parallell)
Vill bara med detta visa att vi drar så drastiska slutsatser om sådant vi inte vet så mycket om.
Försöker bara förstå detta. Hoppas någon kommenterar detta och säger vad ni tycker.

1 kommentar:

Anonym sa...

En svår fråga, integration är inte alls lätt i alla lägen. In i samhället men till vilket pris, visst är det lätt att tycka men svårt att förstå då man själv inte är "med" Själv brukar jag försöka tänka mig in i en situation där jag så att säga är den som integreras, hur skulle jag vilja bli bemött....osv.

Re: Mmm... "mammas lilla morgon-pingla" sötast i stan... :)